Rijk aanbod in onze kleuterschool

Onze kleuters spelen in een rijke leeromgeving. De klassen zijn ingericht met uitdagende hoeken. We zorgen ervoor dat elk kind kan experimenteren, spelen, leren. De totale ontwikkeling van de kleuter komt in elke klas aanbod. Hoeken worden telkens aangepast naar de noden en interesses van de kleuters. De kleuterleerkracht betrekt de kleuters actief bij het inrichten van de hoeken via een brainstorm.

Aandacht voor sociale vaardigheden

In een groep van leeftijdsgenoten leert de kleuter wederzijds respect, geven en nemen, weerbaar worden, rekening houden met anderen, samen spelen, samen aan een opdracht werken, zijn beurt afwachten, delen, …

Aandacht voor de totale ontwikkeling van de kleuter

Alle activiteiten worden aangeboden in een ruimte waar ze zelfstandig  gaan ontdekken en leren. Ze worden op eigen niveau uitgedaagd om te groeien. We werken met het leerplan ZILL waarin de harmonische ontwikkeling van het kind centraal staat.

ZILL.jpg
logo ankerschool.jpg